Tvorba
Michael Bowen

Michael Bowen se narodil 8.prosince 1937 v Beverly Hills v Kalifornii.
V sedmi letech se jeho rodiče - otec zubař Dr. Sterling Bowen a matka Grace Bowen - rozvedli. Pro Michaela skončil dětský ráj plný štěstí, radosti. Náhle se ocitl v realitě. Nedokázal pochopit, proč už to není jako dřív.
Téhož roku byl umístěn do Military School, Santa Monica, California. Držen ve školním prostoru obehnaným plotem, jehož chlad cítil pokaždé, jakmile ho sevřel svými prsty, byl plný strachu a odporu ke všem zákazům a autoritám. Toto místo plné chladu měl nazývat domovem. Uběhly dva roky a skoro se nic nestalo. Jen noviny byly plné vězňů zavěšených na stejných plotech, o které se opíral on. Byli však mrtví. Zesílilo to jeho trauma. Sám věřil, že i on tak zemře. Rozhodl se a pevně věřil, že se oprostí od všech druhů vězení, že se nikdy nenechá spoutat. Toto tvrdé poznání světa utvářelo jeho život. Začal kreslit své první obrázky na zadní stranu map a knih.
Roku 1953 opustil Military School a i přes protest rodiny začal navštěvovat Chouinard Art Institute.
O rok později se přes svého přítele Bernieho Cornfelda seznámil se Samson Du Briers. Byl uveden do světa undergroundu. Začal číst vzácné kopie prací Aleistaira Crowleyho. Tyto knihy mu nabízely hlubší způsob myšlení a odkrývaly obrazy, které nikdy neviděl. Osvícení mu dávalo sílu tvořit, potřeboval vyjádřit vše, co bylo v něm, co poznal, co cítil.
Založil si svůj vlastní ateliér v centru L.A. ještě s mladým umělcem John Reedem. Později se oba připojili k bohémské Laurel Canyon Art Scene, která se soustřeďovala kolem Vons Café Galleria, kde se poprvé setkal s Ed Keinholzem. Pro sedmnáctiletého Michaela se stal učitelem, kterého tolik potřeboval. O deset let starší Keinholz mu dával pocit jistoty a nabídl mu, aby s ním sdílel jeho ateliér.
Začal spolupracovat s Wallace Bermanen,George Hermsem a Michael Frimkissem. Přišla další setkání a spolupráce s jinými umělci. Našel svého nového učitele - Father Yod.
Přestěhoval se do San Franciska, kde si založil nový ateliér. Jeho práce se stali hlavní částí beatnického uměleckého hnutí. Zakusil pouliční život, stal se svědkem policejního útlaku a buzerace, hlavně nesmyslného pronásledování básníka Boba Kaufmana. Zde se také setkal se svým třetím a nejdůležitějším učitelem Johnem Starr Cookem.
Začal studovat metafyzické vědy a navštěvovat sanfranciskou jazzovou a básnickou scénu (Coffee Gallery, The Place, Café Trieste, Vesuvios, 12 Adler Place, Jazz Workshop, The Cellar).
V následujícím roce začal malovat jeho olejové malby beatnického nočního života.
V roce 1959 se spojil s M. Davisem, A. Ginsbergem, L. Ferlinghettim, A. Wattsem a B. Kaufmanem, později i s J. Joplin. Následují jeho další setkání, zkouší nové styly malovaní a vydává se na svojí první tour v Mexiku, kde i experimentuje s povzbuzujícími rostlinami, včetně durmanu nebo psychedelických hub.
Jeho další část života je vyplněna malováním, poznáváním nových stylů, lidí, duchovním rozvojem, vizemi a cestami po celém světě (Indie, Palestina, Anglie, Mexiko, atd.).